Samstag, August 13, 2011

Total Viral: Google, please hire me!

Matthew Epstein will als Digital Strategy Marketing Dingsbums für GOOGLE arbeiten. Abgesehen davon, dass dies ein gaga-Anliegen ist, ist sein Vorgehen sehr gelungen: Nachdem er auf normalen Wege keine Einladung zum Bewerbungsgespräch bekommen hatte, zog er seine Hose aus, klebte einen falschen Bart an und drehte ein lustiges Video, dass er auf einer googlig gestalteten Internetseite mit unmisverständlicher Adresse postete:
www.googlepleasehire.me 

("hire me" / hire m.e. = matthew epstein; .me ist übrigens die Länderdomain von ... na? Montenegro)


Seitdem verbreitet sich die Nachricht wie ein Lauffeuer durchs Netz - und wieder einmal entsteht eine dieser Web-Geschichten: Klickzahlen gehen durch die Decke, der Youtubecounter läuft heiß und am Ende berichten Nachrichten rund um die Erde in der "Vermischtes"-Abteilung.

In seinem Blog fasst Matthew ein paar statistische Ergebnisse zusammen:

# …received over 300,000 unique visits and 640,000 page views for www.googlepleasehire.me/ and shockingly 36% of my traffic came from direct traffic (typing in the URL) which seems to suggest strong brand/campaign awareness outside of social sharing and news articles.

# …received 20,000% increase in visitor traffic for www.matthew-epstein.com

# …received over 330,000 YouTube views

# …received over 14,000 Facebook Likes, 4,000 Tweets and 3,600 Google +’s

# Only 25,000 of you (8%) visited the site more than once. I don’t blame you! One can only watch a bad actor with a mustache but so many times.

# According to YouTube insights only 17% of the viewers were female. I’m a bit hurt by this data. I had assumed women would have been fonder of my pasty legs and mop top haircut.

# received over 80 career opportunities from startups, Fortune 1000, 500 and 100 companies as well as Microsoft, Amazon and Google.

# …received over 20 offers to monetize my brand/viral success (I declined all 20 offers).

So oder so. Well done! That calls for a drink.